Imos a contarvos
como aconteceu o naufraxio na Illa de Sálvora e como catro mulleres se
converteron en heroínas….
O primeiro día do ano 1921 partira da Coruña o vapor
Santa Isabel, un dos barcos máis modernos da “Compañía Transatlántica Española”
ao mando do capitán Esteban García, con 266 persoas a bordo.
madrugada do 2 de xaneiro navegaba á altura de
Fisterra no medio dunha mesta borraxeira e mar picada. Una vez pasada Sálvora,
o barco vira a babor na procura do abrigo da nosa ría de Arousa e do rumbo ata
o porto de Vilagarcía, pero o temporal dificulta a manobra de enfilación do
carreiro e á 1:30 da madrugada o Santa Isabel encalla no baixo de Pegar, a uns
150 metros do vello faro de Sálvora.
A forte colisión deixou o barco sen electricidade e sen
radio, e o radiotelegrafista só puido transmitir a seguinte mensaxe de socorro
“Estamos encima de las rocas de Sal…”, polo que foi imposible descifrala e
tomar as medidas de salvamento oportunas.
O barco, atravesado cara ó norte e co costado de babor fronte
ás ondas, afundía de proa. O capitán ordenou a evacuación pero todos os botes
salvavidas habían escachado.
(Imaxe da zona exacta onde tivo lugar o naufraxio marcada cunha x)
Mentres , na Illa de Sálvora, un dos torreiros do faro
escoitou berros e divisou un barco encallado case no pe do mesmo faro con
moreas de persoas pedindo auxilio. O torreiro correu á aldea para avisar do
acontecido polo que os habitantes da illa decidiron botar tres dornas polbeiras
dende a praia da Area dos Bois,unha tripulada por dous homes maiores iría a
Ribeira na procura de axuda, outra tamén tripulada por dous homes axudaría no
rescate xunto coa terceira tripulada por tres mulleres.
Na noite pecha e loitando coa mar a dorna das mulleres
fixera un total de catro viaxes de case dúas millas cada un salvando a máis 12
persoas, as cales foron atendidas por unha cuarta muller preparada cunha
fogueira, roupas secas e licores para que entraran en calor.
Namentres o pesqueiro Rosiña, avisado pola primeira
dorna, chegou á xunto o barco cando este xa afundira e só puido traer de volta
a 3 náufragos.
O saldo da traxedia foi de 53 persoas rescatadas e 213
falecidas, as cales foron sepultadas no cemiterio de Ribeira xa daquela
clausurado.
O 5 de decembro de 1921 inaugurábase o novo faro da illa
de Sálvora, onde preto del unha placa deixaba lembraza daquel terrible suceso.
Ahora xa
sabedes como aconteceu este naufraxio e como Josefa Parada, Cipriana Oujo,
María Fernández e Cipriana Crujeiras se convertiron en heroínas.
como dirían na miña terra: "ARREA! QUE MULLERES!"
ResponderEliminarun relato fascinante!
destacar a valentía das mulleres, que se recoñeza o mérito.
pensar que na historia tantas mulleres foron as que loitaron, procuraron e defenderon en moitas ocasións e se leven o protagonismo os homes na maioría dos casos....!
apertas mariñeiras E boa viaxe!